Ostrava chce během tří let vybudovat 55 km tras pro cyklisty

Ostrava chce do roku 2015 vybudovat 56 kilometrů nových tras pro cyklisty za zhruba 510 milionů korun. V krajském městě je zhruba 206 kilometrů cyklotras a město by se do budoucna chtělo dostat až na 400 kilometrů. Hradit je chce hlavně s pomocí evropských dotací. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora Tomáš Sucharda (ČSSD). 

"Důraz klademe zejména na ucelené sítě, významným kritériem pro budování cyklostezek je oddělit je od motorizované dopravy. Vytvoření rozsáhlé sítě po Ostravě vychází z existence stávajících úseků. Naší snahou je doplnit a propojit tyto úseky," podotkl Sucharda. 

V následujících měsících je v plánu například dobudování úseků vedoucích kolem řek Ostravice a Odra. Podle ostravského cyklokoordinátora Martina Krejčího vzniká také první betonová cyklostezka v Bělském lese v městské části Jih. "Chceme dát cyklistům lepší povrchy. Betonové stezky jsou důležité z důvodů prorůstání kořeny, které pak nezvedají povrch stezky," vysvětlil Krejčí. Většina budovaných stezek, které budou mimo vozovky, bude podle něj vytvořena z živice. Budou je tak moci využívat i příznivci in-line bruslení. 
    
"Chceme jednat také s Moravskoslezským krajem, aby se už v letošním roce podařilo vyznačit asi pět kilometrů cyklopruhů na některých komunikacích ve vlastnictví kraje," podotkl Krejčí. Mohlo by jít například o ulice Hlučínská, Těšínská či Michálkovická. "Chceme cyklodopravu dostat do určitého koridoru, kde ti cyklisté budou ve větším bezpečí," řekl Krejčí. 
    
Zatímco cenový průměr na kilometr cyklostezky je v ČR asi 5,5 až šest milionů korun, v Ostravě vychází řada budovaných tras dráž. "V Ostravě jsou cyklotrasy, které se daly levně vybudovat, už dobudované a teď se dostáváme do husté zástavby, kde musíme kromě vlastních cyklostezek nebo cyklopruhů budovat i doprovodnou infrastrukturu, jako například nasvětlení přechodů," vysvětlil Krejčí. 
    
Podle Ondřeje Kolínka z občanského sdružení Ostravou na kole ve městě chybí například propojení centra města s obvody Poruba či Jih. Také s těmito trasami město počítá. "Prioritně bychom šli možná trochu jinak. Kdyby se ale opravdu zrealizovalo vše, co město plánuje, myslím, že by to bylo výborné," podotkl Kolínek. 
 
zdroj: ČTK