Skladon začal spolupracovat se Sportisimem
Společnost Skladon, která poskytuje kompletní outsourcing logistiky, od září zajišťuje fulfillment části zásilek také oblíbenému prodejci sportovního vybavení, firmě Sportisimo. Expedice zboží byla oficiálně zahájena začátkem září, příjem produktů a příprava systémů probíhají již několik týdnů. Sportisimo plánuje z mošnovského distribučního centra expedovat přibližně tisíc balíků denně, a to do všech svých kamenných prodejen v České republice i dalších zemích. Uzavření spolupráce plynule navázalo na poslední rozšíření distribučního centra, které Skladon definitivně dokončil letos v létě, Sportisimo totiž využívá celou kapacitu nově vystavěné plochy. Uzavřená spolupráce pomůže Sportisimu překlenout období kompletního stěhování centrálního skladu z Rudné do nového skladu v Ostravě.
Sportisimo, původem česká síť prodejen a internetový obchod se sportovními potřebami, provozuje v Evropě již více než 200 kamenných obchodů. Kromě České republiky totiž působí také na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku a Bulharsku. Právě dílčí část zásobování do všech zmíněných prodejen má od září na starosti také společnost Skladon. V rámci partnerství bude zodpovídat jak za samotnou expedici objednávek do kamenných poboček, tak i za jejich kompletaci a balení.
Kvalitní logistika jako klíč ke spokojenému zákazníkovi
Sportisimo plánuje prostřednictvím mošnovského distribučního centra odesílat kolem tisíce balíků denně, což v součtu přijatého a vyexpedovaného zboží představuje přibližně 20 000 kusů produktů. V rámci České a Slovenské republiky budou probíhat denní závozy zboží, pro zbývající země se pak bude jednat o svozy na týdenní bázi. Sportisimo klade na špičkovou logistiku velký důraz, v roce 2008 to byl totiž právě on, kdo jako první z velkých sportovních řetězců na českém trhu umožnil zákazníkům nakupovat online z pohodlí domova. Spolupráce se Skladonem mu tak pomůže nadále udržovat vysokou úroveň v zásobování kamenných prodejen, stejně jako maximální komfort a spokojenost zákazníků.
„V posledních letech vnímáme, jak se mění přístup Čechů ke sportu i vlastnímu zdraví obecně. Investice do této oblasti tak v žebříčku svých priorit kladou na stále vyšší příčku, s čímž souvisí i nákup funkčního a spolehlivého vybavení. Naším cílem je proto pro naše zákazníky konstantně rozšiřovat sortiment a dále dynamicky růst. To je také důvod, proč budujeme vlastní distribuční centrum v Ostravě. Zároveň jsme se rozhodli navázat spolupráci se Skladonem, který nám umožní okamžitě navýšit potřebné logistické kapacity. Skladon vnímáme jako kvalitního a zkušeného partnera, od počátku jsme měli v jednáních totožné představy o podobě budoucí spolupráce a následná implementace tak zabrala pouhých několik týdnů,“ říká ke spolupráci Aliaksei Siparau, ředitel logistiky společnosti Sportisimo.
Význam fulfillmentu v Česku roste
Skladon svým klientům poskytuje zázemí moderního distribučního centra, které navíc profituje ze své strategické polohy v blízkosti mezinárodního letiště Leoše Janáčka. Kromě něj disponuje také přímým vstupem na dálnici a železnici, přičemž nedávno byla dokončena i výstavba kontejnerového terminálu kombinované dopravy s přímým napojením na přístav v belgických Antverpách. Díky tomu nabízí společnost svým klientům doručení do čtyř zemí v rámci ekonomické pozemní dopravy již do druhého dne od objednání. Momentálně Skladon řeší fulfillment pro více než 70 e-shopů, kterým expeduje zboží do celého světa. Navázání spolupráce se společností Sportisimo, jež ve svém oboru působí již více než dvě desítky let, však vnímá jako významný úspěch a důkaz toho, že je fulfillment mezi českými obchodníky na vzestupu.
„Navázání spolupráce se společností, která funguje na českém trhu již přes 20 let a pravidelně sbírá ocenění obchodníka ve své kategorii, si velmi vážíme. Je to pro nás zároveň důkaz toho, že si české firmy stále více uvědomují, nakolik je pro jejich fungování důležitá kvalitní a spolehlivá logistika a jak významným pomocníkem jim může být při obsluze zahraničních trhů. Sportisimo se na nás navíc obrátilo v ten pravý čas a my mu tak mohli nabídnout kompletně nově vybavený prostor, do kterého bylo možné začít ihned naskladňovat první zboží,“ doplňuje CMO a spoluzakladatel Skladonu Patrik Babinec.
Čeští obchodníci sahají k outsourcingu logistiky stále častěji, mnohdy přitom nejeví zájem pouze o základní služby, ale také o ty doplňkové. Skladon proto ke svým klientům přistupuje velmi individuálně, a kromě samotného skladování a expedice zboží pro ně zajišťuje také jeho kompletaci či speciální balení. Jeho fulfillmentových služeb využívají především střední a větší e-shopy, mimo jiné jde např. o výrobce ponožkobot Skinners, českou značku outdoorového vybavení Kilpi či prodejce hardwarových peněženek Trezor. Vzhledem ke stoupajícímu zájmu o předání logistiky do rukou odborníků má navíc Skladon do budoucna v plánu znovu rozšířit plochu svého distribučního centra, a to rovnou o další tisíce metrů čtverečních. Česká centrála přitom nebude jediná, na kterou bude společnost soustředit svou pozornost, momentálně totiž vedení Skladonu pracuje také na výběru ideálního trhu pro svou chystanou zahraniční expanzi.