"Mezinárodní silnice I/11 protínající Třinec patří mezi nejzatíženější úseky silniční sítě na území Moravskoslezského kraje," řekl Rýdl. Konkrétně se dnes začaly stavět úseky Nebory - Oldřichovice a Oldřichovice - Bystřice. Oba v celkové délce zhruba 11 kilometrů navazují na stavby Hrádek - průtah a Jablunkov - obchvat. "Celkem vybudujeme 25 mostů a tři mimoúrovňové křižovatky," řekla dnes Soňa Křítková, pověřená řízením ŘSD.
Kvalita jedenáctikilometrové čtyřpruhové komunikace vedoucí po zcela nové trase bude podle mluvčí hejtmanství Petry Špornové odpovídat nejvýznamnějším dopravním stavbám v zemi a výhledově umožní i rychlostní provoz. "Součástí stavby budou přivaděče a mimoúrovňové křižovatky v Neborech, Oldřichovicích a v Bystřici nad Olší," řekla. Postupné uvádění do provozu začne na podzim 2017.
"Silniční tah I/11 má pro Moravskoslezský kraj strategický význam. Vnímáme ho jako prioritu z hlediska dopravy a dopravní infrastruktury, je zásadní pro další rozvoj kraje a vazeb s evropskými regiony vytvářející společný ekonomický prostor," řekl hejtman Miroslav Novák (ČSSD).
Přes Třinec vede silnice I/11, která směřuje na Slovensko a patří k nejvytíženějším silnicím nejen v kraji, ale i v celé zemi. Silný provoz tam často působí kritické situace, bývají tam zácpy, stává se hodně nehod a záchranáři mají problémy projet. Místní lidé už na situaci upozorňovali například happeningem, při kterém zpomalovali dopravu. V roce 2006 se vláda v usnesení zavázala, že výstavba přeložky silnice I/11 začne v roce 2009 a hotova bude v roce 2012, nic se ale dosud stavět nezačalo.
Páteřní síť pro pozemní dopravu v Moravskoslezském kraji tvoří dálnice D1, rychlostní silnice R48 a silnice I/11, které spolu tvoří takzvaný Slezský kříž. Propojuje středoevropské dopravní cesty ze severu na jih a z východu na západ, které se na území kraje křižují.
zdroj: ČTK