Po dvou měsících vyjednávání se zástupci společnosti a dvou odborových organizací shodli také na navýšení bonusu za splnění výrobního plánu z 50 na 75 procent základního platu a zvýšení příspěvku zaměstnavatele na penzijní a životní pojištění o sto korun. Měsíční příspěvek tak může na každý typ pojištění zvlášť činit až 700 korun.
"Prioritou zůstává zachování zaměstnanosti a udržení dosažené konkurenceschopnosti na automobilovém trhu," uvedl personální ředitel automobilky Jaromír Radkovský. Dodal, že zaměstnanci se teď mohou soustředit na další zlepšování kvality výrobků a posílení týmové práce, což je podle něj cesta, jak překonat výkyvy na trhu a stát se nejlepším automobilovým závodem v Evropě.
Předseda odborové organizace Kovo Radek Kuchař uvedl, že dosažený nárůst mezd vnímá vcelku pozitivně a změny kolektivní smlouvy jsou v zásadě úspěchem. "Známe situaci na automobilovém trhu, u jiných výrobců vozidel i v ostatních závodech Moravskoslezského kraje. Díky tomu jsme museli po složitých jednáních slevit z našich původních požadavků," uvedl Kuchař.
Petr Tomek za druhou odborovou organizaci uvedl, že jednání se zaměstnavatelem bylo vstřícné, otevřené a maximálně korektní. "Nakonec bylo důležité, že každá strana slevila ze svých požadavků, aby konečný výsledek byl přijatelný pro všechny," uvedl.
Hyundai chce letos v Nošovicích vyrobit 300.000 vozů, což je kapacita závodu při plném chodu v třísměnném provozu. Loni slezská automobilka vyprodukovala 303.035 aut, čímž plán, který byl stejný jako letos, překročila zhruba o jedno procento.
Na růstu mezd rovněž o tři procenta se minulý týden dohodli také odboráři s vedením automobilky Škoda Auto, kde byla loni průměrná hrubá mzda na dělnických pozicích 32.000 korun. V kolínské automobilce TPCA stále kolektivní vyjednávání pokračuje. Průměrná mzda na dělnických pozicích je tam 29.000 korun.
zdroj: ČTK